Årskronik 2023

Årskronik 2023

Når året går mot slutten og julen nærmer seg, reflekterer vi i Oderland over året som har gått.

Vi ønsker å uttrykke vår takknemlighet til alle våre kunder, nye som gamle, for deres tillit til å håndtere driften av deres nettsteder og applikasjoner. Takk for at dere velger oss!

Driftsavdelingen I 2023 har vi på driftssiden gjennomført oppgraderinger av vår infrastruktur. Vi har blant annet økt kapasiteten og lagt til nye fysiske linker mellom våre datasentre, samtidig som vi planlegger for nye switcher med enda høyere kapasitet. Dette vil resultere i et mer moderne og redundant nettverk, som til slutt bidrar til at nettsidene blir enda raskere.

Vi har lansert Oderland Cloud – vår OpenStack-baserte skyplattform som lar deg bygge din egen infrastruktur, ditt eget sky, på en fleksibel og skalerbar måte.

Vi har forbedret vårt Service Level Agreement (SLA)-tilbud for å bedre møte ulike forretningsbehov. Har du en forretningskritisk virksomhet, kan du med SLA Premium og Enterprise få økt nivå av trygghet med for eksempel lavere responstid, prioritert support og mulighet til å nå oss døgnet rundt, alle dager i året, ved problemer.

Utviklingsavdelingen Vår utviklingsavdeling har jobbet med et nytt domenesystem for å kunne håndtere domener på en bedre måte og tilby flere tjenester rundt disse. Vi har dessuten blitt .dk registrar, noe som forenkler håndteringen av disse domenene.

Sammen med driftsavdelingen har utviklerne jobbet med vår nye Oderland Cloud.

I løpet av året har vi også lansert våre SMS-påminnelser om forfalne fakturaer, alt i håp om at du ikke skal oppleve at din tjeneste blir stengt ned eller at ditt domenenavn utløper. Kontroller eller oppdater at vi har riktig mobilnummer for dine tjenester hos oss.

Et stort prosjekt for å modernisere og forbedre kundeavdelingen ble påbegynt i løpet av året. Når dette prosjektet er ferdig, vil vi kunne tilby nye tjenester og forbedringer av eksisterende på en enklere måte.

Support & WordPress-avdelingen Supportavdelingen har opprettholdt høy kvalitet på å hjelpe våre kunder lykkes med sine prosjekter, samt jobbet med ny chat for å lette for kundene i 2024.

WordPress-avdelingen har vært opptatt med vår nye managed WordPress-tjeneste som ble lansert i slutten av forrige år. Alle våre tidligere managed WordPress-kunder er migrert over, og mange flere har tilsluttet siden da.

Bruker du WordPress og ønsker å spare tid ved å la oss ta hånd om oppdateringer og optimalisering av ditt nettsted? Les mer og bestill her.

Marked Vår hjemmeside ble nylig lansert på dansk og norsk. Vi håper dette letter for våre norske og danske kunder. Ta en titt og kom gjerne med tilbakemeldinger.

Vi har i løpet av året rukket å besøke Dcongress by Svensk Handel, som består av flere møteplasser der handelens fremste aktører møtes for å inspirere og bli inspirert rundt de siste trendene som former morgendagens handel, Cloudfest i Tyskland, som er verdens største hosting event, Nordic domain days i Stockholm, et event for folk innen domeneindustrien, samt WordCamp Europe, det største WordPress-eventet i Europa som i år ble holdt i Athen. Vi rakk også en utrolig vellykket kickoff på Varbergs kusthotell.

Oppetid En viktig prestasjon for året er oppetidstallet på 99,998%, noe som er et bevis på Oderlands pålitelighet og effektivitet.

Som vi nå nærmer oss julen, er det med en følelse av takknemlighet og forventning. Takk for at dere er en del av vår reise. Jeg ser frem til enda et år med samarbeid, innovasjon og delte suksesser.

God jul og godt nytt år til dere alle!

Xmas 2023