DDoS-angrep overbelaster ikke lenger serveren
Denial of Service og Distributed Denial of Service er en type angrep som er svært vanlig for å legge en server helt ned.
Dette gjøres enten ved å angripe en server med så mye data at man når maksgrensen for hva den kan håndtere.
I noen tilfeller slår det ut et helt nettverk for et hostingselskap, noe som betyr at tusenvis av kunder blir berørt selv om angrepet var rettet mot én enkelt kunde.
Vi har avansert DDoS-beskyttelse direkte fra internettleverandørene våre til datasentrene våre. Når et tjenestenektangrep rammer en av kundene våre, kan vi utnytte hele båndbredden deres (over 1000 Gbit/s). Du merker ingenting.
Sikkerhetsoppdateringer uten omstart
Servere fungerer egentlig akkurat som datamaskinen din. Når det kommer en oppdatering, må de vanligvis startes på nytt.
Men selv om du kan leve med at datamaskinen din er av i noen minutter, er dette utenkelig for en server med forretningskritiske nettsteder.
For å unngå omstart bruker vi spesialisert programvare som sender sikkerhetsoppdateringer så snart de oppdages. Til og med raskere enn når operativsystemet får en oppdatering.
Isolering av brukere
På et webhotell er du ikke alene på en server. Serverens kapasitet deles av flere brukere. Det er viktig at brukerne ikke kan få tilgang til hverandres filer eller påvirke hverandres nettsteder.
Det betyr at for alle brukere på serveren ser det ut som om de er helt alene. Det gjør det også mulig for oss å tilby tilgang til kontoen din via SSH (sikker terminalforbindelse).
En annen fordel er at vi kan tilby deg andre utviklervennlige funksjoner som du ellers ikke finner hos webhoteller, for eksempel hurtigbufringsløsninger med Memcached eller Redis. Vi kan også sørge for at enkeltbrukere ikke går tom for ressurser på egen hånd, f.eks. på grunn av en feil eller en trafikktopp.
Fanger opp skadevare før den når nettstedet ditt
På hver av våre webservere finnes det et filter som analyserer hva som faktisk sendes til serveren. Der blokkeres de vanligste angrepene, og vi jobber aktivt med å oppdatere vårt eget register over kjente filsignaturer slik at disse ikke kan lastes opp.
Skulle det dukke opp en ny sårbarhet mot et spesifikt webverktøy, for eksempel WordPress, er det mulig å skrive en regel til filteret som blokkerer et angrep.
Automatiske sikkerhetsoppdateringer av applikasjonene dine
Det er ikke alle som vet hvordan de skal holde systemet fullt oppdatert. Kanskje har personen med kunnskapen sluttet.
Vi har et verktøy som automatisk sjekker webhotellkontoen din for kjente sikkerhetshull og informerer deg hvis verktøyet finner noen.
Da kan du enkelt logge deg inn på kontrollpanelet vårt og oppdatere, eller la verktøyet gjøre det automatisk.
Hvis du kjører WordPress og ikke ønsker å bekymre deg for oppdateringer, kan du ta en titt på vår Managed WordPress-tjeneste.
Sikker beskyttelse av gamle PHP-versjoner
Programmeringsspråket PHP brukes i nesten alle applikasjoner på webhotellene våre. Men det finnes så mange forskjellige versjoner av PHP at en oppgradering kan føre til at nettstedet ditt krasjer hvis du har bygget det selv eller hvis det ikke har blitt oppgradert på en stund.
PHP har imidlertid ikke offisiell støtte for eldre versjoner lenger. Derfor finnes det heller ingen sikkerhetsoppdateringer for dem lenger. I kontrollpanelet vårt kan du enkelt oppdatere PHP-versjonen din selv.
I tillegg publiserer vi alle sikkerhetsoppdateringer selv for eldre versjoner av PHP. Hvis du sitter fast i PHP 5.2, vil du fortsatt være beskyttet av oss. Det beste du kan gjøre er imidlertid å oppgradere til den nyeste stabile PHP-versjonen. Da får du ikke bare sikkerhet, men også mye bedre ytelse.
Automatisk daglig sikkerhetskopiering
Noen ganger skjer det likevel. Du sitter med telefonen i den ene hånden og ser på TV mens du rydder opp i kontoen din.
Oops! Der ryker produksjonsdatabasen for hele nettbutikken…
Vi tar daglige sikkerhetskopier av alle filer og databaser på kontoen din. Du kan enkelt gjenopprette fra en tidligere kopi i kontrollpanelet.
Sikkerhetskopiene lagres i opptil 3 måneder. Den første måneden lagres én kopi per dag. Deretter én i måneden.
Alle sikkerhetskopier lagres fysisk adskilt fra serveren der nettstedet ditt ligger.
Driftsstøtte døgnet rundt
Alle, fra supportmedarbeiderne i førstelinjen til ledelsen, blir varslet hvis noe går galt eller er i ferd med å gå galt med en server eller tjeneste. Det betyr at vi kan handle raskt for å håndtere situasjonen.
Selv utenfor kontortid er det alltid teknikere på vakt som mottar varsler på mobiltelefonen og raskt kan løse problemet.